środowy nastrój

O rany! Dziś odkrylam znaczenie słowa  PERMACULTURE. A co za tym idzie poczułam ciężar kolosalnej odpowiedzialności jaką ponosimy za całe piękne środowisko…..W afekcie na szybko dokonałam rachunku sumienia…….ile opakowań dziennie otwieram wyrzucam; elektronika….laptop, który trzeba naładować, bateria do aparatu, komórka, iPod, latarka działająca na 4 baterie (4!!!), mycha bezprzewodowa na 1 baterię…..jej można się załamać, a ile litrów wody zużywam dziennie….

Zdołałam odkryć pewnego pomysłowego Austryjaka, który w mojej wymarzonej Nowej Zelandii założył Rainbow Valley Farm….i tu się należy wielki ukłon dla pana Polaischer’a. Mam nadzieję, że w przyszłym roku zdołam to magiczne miesce odkryć:)

hmmmm, sama nie wiem, im więcej czytam…. zobaczyłam przykładowy projekt ekologicznej toalety to trochę jednak zwątpiłam czy dam sobie radę z tymi projektami…w sensie blokady cywilizacyjnej jaką zostałam sowicie obdarzona.

Trzymajcie za mnie kciuki, cała noc przede mną a ja dopiero na 3 stronie opasłej księgi o znaczącym tytule: Build your own green technology…….

Póki co podziele się z Wami równie ciekawym odkryciem: w Nowej Zelandii coraz bardziej na topie robi się tzw. shopping in root cellar, czyli to że nasze babcie magazynowały warzywa i owoce w tzw. komórkach czy piwnicach czy innych ziemiankach powraca i sprzeciwstawia się niepewnej jakości kolorowo opakowanej żywności w wyrastających jak grzyby po deszczu supermarketach.

Jeszcze coś ciekawego…omawiałam przed południem z Sushilem projekt domu dla artystów i hm trafna uwaga inwestora na temat lokalizacji toalety….otóż Sushil zażyczył sobie toalete od strony północnej z wielkim oknem z widokiem na szczyty Himalaji. Jak sam otwarcie się przyznał nie ma nic bardziej inspirującego jak to z rana siedzieć na “kiblu” i patrzeć na ośnieżone wierzchołki gór……

2 thoughts on “środowy nastrój

  1. monisia! ja wlasnie czytalam w national geographic on maja fajny projekt- the great energy challenge, dla ludzi ktorym ciezko odmowic przywilejow cywilizacji a chcieliby byc nature friendly 🙂
    cos dla ciebie :):) tysiace buziakow.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

